"Nel mezzo del cammin di nostra vita, mi ritrovai per una selva oscura, ché la dritta via era smarrita ..." La Divina Commedia, Canto I
"La mijloc de drum al vieții noastre, mă aflam într-o pădure întunecată, căci dreapta mea cărare mi-o pierdui ..." Divina Comedie, Cântul I

duminică, 12 iulie 2015

Social media: intel&personal branding

Să vedem acum care ar putea fi avantajele sau oportunitățile folosirii rețelelor  de socializare:

1. strângerea de informații despre anumite persoane și schițarea unui profil psiho-socio-comportamental.
Din lista de prieteni a cuiva, dacă respectivul a făcut greșeala de a o lăsa publică, putem afla: cine îi sunt rude, vecini, foști colegi de clasă, actuali colegi de munca, etc. "Spune-mi cu cine te însoțești și-ți voi spune cine ești". Destul de clar?
La fel și din informațiile de profil care, cu cât sunt mai detaliate, cu atât indică faptul că respectiva persoană e un lache naiv, credul și predispus la obediență față de o autoritate, legitimă sau nu.
Multe selfie-uri: narcisist cronic, percepție total deformată asupra realități proxime, egocentrist. Îl poți cumpăra ușor cu două laude și-o lingușeală. Va crede instant că sunt sincere și, mai ales, meritate. Nu dă aproape niciodată like la alții, nu comentează, nu răspunde la comentarii. Toți restul sunt insignifianți pentru el.
Postatorul de citate, redistribuitorul generos: sărăcuț cu intelectul, impotent în privința opiniilor personale, ușor manipulabil, follower forever.
Postatorul de statusuri și check in-uri (asta fac, aici sunt, așa simt): unul dintre cele mai triste personaje de pe net, are nevoie disperată de atenție, fără viață socială reală. Își verifică like-urile cu o frecvență de max. 5 min.
Postatorul de imagini cu mașina personală, casa, vacanța, teve-ul, atv-ul etc.: cocalar. Valori existențiale centrate pe verbul "a avea". Cuantifică totul în unități monetare. Ușor impresionabil și manipulabil. Îl poți domina prin afișarea imaginii unei bunăstări superioare.
Postatorul de icoane și fan Arsenie Boca: exaltat religios, aproape fanatic. Cu astfel de persoane nu poți câștiga niciodată. Imuni la argumente logice, ușor paranoici și schizofrenici. Idei puține și fixe. N-au nicodata îndoieli, ci doar certitudini. Pe ăștia nu-i poți cumpăra cu bani (cât de convenabil!), dar iți vor fi fideli până la sacrificiul de sine dacă le vorbești pre limba lor.
Jucatorul online de stupid game: e ca hamsterul și rotița sa. Găsește o provocare aproape în orice flecușteț. Îl poți ține docil, ocupat și cu atenția captată cu orice concurs, clasament, top. Urmărește rubrica sportivă, este suporter înflăcărat, joacă la mize mici. Victimă sigură a marketingului de masă.
Cel care dă like la toată lumea, la orice, oricând: fire duplicitară, îi urăște în secret pe toți. Vrea să pară prietenos, te felicită primul de ziua ta, dar de ziua lui pierde timpul ținând evidența celor care l-au felicitat, dar mai ales a celor care au omis să o facă. Se victimizează ușor și îi place să se lamenteze. E al tău pe veci, dacă stai să-l asculți sau dacă îi arăți puțină și falsă compasiune.

2. administrarea imaginii personale.
Dacă o faci cu cap, poți folosi rețelele sociale în propriul interes. Câtă vreme majoritatea populației e formată din prostovani, proști și prostuți care au doar percepția imaginii realității și nu a realității în sine, este foarte usor să manipulezi opinia generală despre propria-ți persoană, atât timp cât ești atent cu imaginea ta publică.
Trebuie să vezi imaginea ta publică asemenea unui pahar de cristal în care tu singur torni apă curată de izvor iar toți ceilalți rahat și noroi. Ce înseamna asta? Că nimeni, de bunăvoie și fără interes, nu va zice o vorbă bună despre tine, ci doar bârfe și neadevăruri. Nu este o soluție să fi modest și să lași,  cu o atitudine superioară, gura lumii s-o zică ce-o vrea. Dacă tu nu adaugi apă curată în pahar, acesta va fi plin doar de murdăria turnată de alții. Nu-ți fă iluzii: niciodată nu vei avea în pahar doar apă limpede, și de-ai turna în el toate apele Pământului. Nu poți decât să încerci să diluezi rahatul vărsat de ceilalți și să torni anonim rahat în paharul altora, astfel încât, prin comparație, paharul tău să pară puțin mai curat.
Așadar, nu fi modest, laudă-te cu realizările tale, nu cu posesiunile tale, promovează-ți calitățile și talentele și nu vorbi niciodată despre defecte și insuccese, căutând compasiune. Afișează-ți relațiile reale cu persoane importante și ia distanță față de persoanele compromițătoare. Nu lăsa acuzațiile fără răspuns just. În caz contrar, ceilalți vor avea parte doar de punctul de vedere al detractorilor, și chiar dacă îți sunt apropiați și bine intenționați nu vor avea argumentele ca să te apere.
Nu promova niciodată public imagini care să te dezavantajeze, filmulețe în care ești surprins în posturi stranii și interpretabile.
Roagă-ți prietenii să șteargă de pe net postările care iți pot afecta imaginea. N-au decât să se supere, este dreptul tău și greșeala lor că nu ți-au cerut mai întâi permisiunea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu