"Nel mezzo del cammin di nostra vita, mi ritrovai per una selva oscura, ché la dritta via era smarrita ..." La Divina Commedia, Canto I
"La mijloc de drum al vieții noastre, mă aflam într-o pădure întunecată, căci dreapta mea cărare mi-o pierdui ..." Divina Comedie, Cântul I

joi, 2 iulie 2015

Un grec, sireacu' ...



Pe numele lui, PLATON.
De ocupație filosof, matematician, d-astea triste.
Actualmente mort, oale și ulcele.
A scris mai multe chestii, printre care și o lucrare de filosofie și teorie politică, numită REPUBLICA, acum vreo 2400 de ani, în care susține, de exemplu, că "scopul statului este realizarea binelui tuturor" (pauză de râs cu spasme și spume) și că democrația este una dintre formele degenerate de organizare a statului (alături de timocrație, oligarhie și tiranie), lucru cu care sunt perfect de acord și asupra căruia voi reveni cu explicații altădată.
Dar mai e ceva acolo, ceva de care eu n-am aflat până de curând: "Alegoria peșterii", sau "Peștera lui Platon". Și când am aflat mi s-au deschis ochii minții și am început să-mi pun întrebări nasoale, de genul celor la care orice guvern ar fi fericit să NU răspundă. Prima ar fi "Da` de ce nu se predau tehnici de manipulare la liceu, da` de ce?"
Ca să nu mai lungesc vorba, o puteți găsi relatată foarte bine aici, unde se subliniază rolul educației, în sensul că tehnicile de manipulare au un efect cu atât mai mic cu cât educația persoanei este mai mare.
Sau, mai simplu, un clip de trei minute:

Acum, imaginați-vă că prizonierii nu sunt legați în lanțuri, ci că stau de bunăvoie acolo. Și nu cu ochii pe pereți ci pe smartphone, smartTV, etc. Ei?
Bun venit în lumea în care lucrurile devin tot mai deștepte iar utilizatori tot mai proști.

Bonus: ați auzit de "dragoste platonică"? Aflați că Platon se referea la faptul că doi bărbaţi se pot iubi fără a avea relaţii sexuale între ei. Că tot e la modă ... Heterosexualii au adoptat expresia pentru ei înșiși. Pam-pam!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu